torsdag 31. juli 2008

8 1/2" X 7 1/4"

er de vitale mål på denne sarte saken. Eller i cm: 21,5 x 19. Jeg feiga ut skikkelig må jeg jo bare innrømme når herligheten skulle sys sammen. Hør bare her: Av en eller annen merkelig grunn er jeg lys våken når klokka ringer 05:30. Så etter å ha satt på kaffe til min kjære og smurt niste er det like greit å stå opp. JA, jeg har ferie. JA, jeg gjør dette frivillig. JA, jeg er blond. Jeg skulle sy i glidelåsen på en ny måte hadde jeg bestemt meg for i går, men erfaringer høstet fra systunder tidlig på morran feiga jeg ut og sydde i låsen på vanlig måte. Ergo vanlig lukkekant på toppen a la Lise Bergene. Fronten er mekka til underveis. Borden er hentet fra boka jeg lånte av Mona. Ellers så er det rester fra sommerløperen min som måtte til pers.

Baksida kjøpte jeg på Marihøna i Larvik

Søte "sløyfer" på siden, dette så jeg i boka: hånd i hanke.

Løst for og ingen lomme denne gangen...

Har strikka to kluter på to dager!! Den hvite er strikket av dobbel Mandarin Petit og den blå er strikket av Føn fra Gjesdal. Føn er 70% bambus og 30% bomull

De skal rett i bruk og jeg er veldig spent på åssen de oppfører seg etter vask. Kantene ruller litt innover, så på den blå tok jeg første maske løs av men jeg syns ikke det hjalp no særlig. Jeg syns de er like fine på retta som på vranga!

Katte Kattrine er ivrig med hvor jeg er og når hun ikke ser på fotografen leker hun med snora som dingler fra kameraet :o)

Etterpå er det skikkelig godt med en slappings i stolen til matmor..

Må innrømme at jeg tok en liten siesta i dag og våknet brått av noe som hørtes ut som tordenvær! Jeg var ikke bare tørr i halsen men langt ned i brystkassa kjentes det ut som. Jeg må nok bare innrømme det: jeg våknet av min egen snork! Det skulle vært morro å ha vært ei flue på veggen i stua når KK og jeg storsov i hver vår stol - og ute skinner sola. Ja, ja sånn midt på dagen er det for varmt ute og dessuten blir det mye rynker av for mye sol har jeg hørt..

Hva skal jeg finne på nå tru?? Vi får se..........

Hilsen fra Kari Anne

4 kommentarer:

Anonym sa...

Høres ut som du og KK har tilbragt dagen på en perfekt måte. Men du må gjøre noe med at du våkner så tidlig. Kanskje det har med snorkingen å gjøre? Har du prøvd de nye snorkeplastrene til å ha over nesa? De sier at de skal virke. Ellers så besto jo dagens arbeid av noen alldeles nydelige farger må jeg si. Gleder meg til flere "2 innlegg om dagen".
Vigdis

Anonym sa...

Det hørtes veldig godt ut med en høneblund. Nydelige ting du har laget de siste dagene. Jeg er nå ferdig med slumreteppet. Skal quilte løperen i kveld håper jeg. Skal jo være ferdig inne lørdag morgen før vi vender nesa mot østfold lørdag morgen. Gleder meg til neste inlegg. Mona

Timotei sa...

Hei!
Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min!
Så flink du er, både med strikking og søm!
Ser at du også har sydd fra boken "Hånd i hanke". Du lurte på hvordan du skulle få forstørret mønsteret til handlenett. Jeg har kjøpt rutet mønsterpapir der det er markert ruter på 1x1 og 2x2 cm. Jeg kjøpte det gjennom Stoff og Stil. Da er det lett å få til en nøyaktig forstørrelse.
Jeg ser du har sydd den pungen fra boka. Kjempefin! Men du, jeg bare lurer på, det står at en skal bruke "veledon", men hva er det for noe da? Kanskje det er det samme som vliselin? Har kjempelyst til å sy en sånn pung jeg også.
Stikker innom bloggen din en annen gang også jeg for å se på alt det fine du tryller fram!
Ha en fortsatt fin sommerkveld
Rannveig.

amylin sa...

Jøye meg så tidlig du våkner. Fin pung!