søndag 27. juli 2008

Ferdig - helt ferdig :o)

Til duften av kaprifol er nå sommerløperen min herved erklært ferdig!

Overinspektør Katte Katrine er like fornøyd med resultatet som matmor

Sånn ser den ut i full lengde som er 105 cm. Bredden er 31 cm.

Nærbilde av kvadrater og quilting. Kvedratene er kuttet på 2 1/2 "

Stitcheryet heter Flower and Flutterbuys og er mønster # 49 fra Leannes House

KK er ferdig med inspeksjonen..

- og setter seg litt i skyggen og slapper av..

Litt senere er hun i drømmeland - i stolen min!

Jeg slappa av ute på verandaen i går og sydde lukkekant da mannen min kom ut med en iskald bringebær/skogsbær smootie - skal si det smakte!

underveis bilder:

Fine hjørner - ikke sant?!

Sydde lukkekanten på motsatt vei av det jeg pleier og fikk helt usynlige sting *stolt*

Løperen ligger nå på bordet og jeg må si jeg blei skikkelig fornøyd med resultatet. Veien har vært lang med verdt å tenke litt underveis i syingen. Jeg brukte bomullsflannel inni isteden for vatt og det gjorde at løperen ligger flatt og tungt på bordet hvis du skjønner hva jeg mener...

Nå skal jeg få med meg siste etappe i Tour de France!

Jeg må foresten legge til at det er jammen deilig å sitte i skyggen om dagen. Nå er det bare å finne fram stripe sju og benke seg foran tv.

God Søndag

Hilsen Kari Anne

5 kommentarer:

¨fruTicosus¨ sa...

Ja! Den ble veldig fin. Og "cat-approved", så da er vel alt i orden. Ha det fortsatt fint. Hilsen ¨fruTicosus¨

Anonym sa...

Løperen ble skikkelig fin. Vi var i Farris og tok kveldsbad i går, det var så nydelig. Godt å få seg en dukkert etter en varm dag med oppussing. Tror vi skal male litt i dag også. Prøvde å strikke litt i går, men det var alt for varmt. Så jeg må nok bare innse at slaget er tapt. Du vinner.
Vigdis

Kari Anne sa...

Vigdis:

Jeg visste ikke at vi hadde en konkuranse på gang! Jeg strikker jo med så mye tykkere garn enn deg og dessuten har jeg jo alle fingrene inntakt og det har jo ikke du, etter nærkontakten med bildøra :o(

Anonym sa...

Hei på deg. Løperen ble nydelig. Kan ikke se noe forskjell på quiltingen du tok opp eller denne men bare du er fornøyd er det jo bra. Holder på med slumreteppet mitt. Snart ferdig med å quilte det. Skal bli gave til Anne Gunn og Jon Morten. Skal dit på lørdag på innvielsesfest. Legger også med løperen som jeg sydde etter et besøk i Trondheim. For å gjøre turen til Østfold komplett tar vi en harryhandel først. Ha en fortsatt fin uke. Mona. PS. jeg har noe stoff liggene fra furen vår og det er bare å hente syriner hvis du vil ha.

Anonym sa...

Hei. Det sneik seg inn en trykkleif gikk. Vi var på tur ikke fur. Mona