onsdag 17. september 2008

Shetland triangel sjal

Katte Kattrine og jeg startet håndarbeidsdagen med å blokke et sjal jeg har hatt liggende ferdig ei stund. Alt ser bra ut så langt. Sjalet ble lett skylt opp i milo kjøpt inn for anledningen, i håndvaksen på badet. To dupp i vannet og forsiktig klemt tørt. Så langt alt vel.....

Jeg, mitt dumme naut, hadde tenkt å feste trådene, som det er to av, etter blokking. Sånn at det ikke skulle bli en snurp der som trådene var festet. Logisk ikke sant. Så får jeg øye på hullet:

Har prøvd å dra i endene på garnet men det virker ikke som det hjalp veldig. Så hvis det ikke har vært en kjempemøll som har tatt en bit av sjalet mitt, eller jeg får ordna det på et vis etter det har tørka, brennes det i ovnen i kveld klokka åtte!!

Why me?????????? I dag skulle bli en fin dag. Jeg avspaserer 3 timer som jeg tenkte jeg kunne bruke til klesvask og håndarbeidskos. Nå sitter jeg her og kjenner at jeg sjelver litt i sinne og forbannelse.
Jeg får si som ei venninne pleier å si: drit og dra! Det er jo bare å strikke et nytt..... Akkurat nå er det ikke så mye trøst i det.

Kari Anne

3 kommentarer:

¨fruTicosus¨ sa...

Hva? Det må være den store kjempesjalsmøllen som har vært sulten inni skapet ditt. Nei, men kan du ikke stoppe hullet? Vet at det brenner godt, men synd det da..

Anonym sa...

Så synd da! Da er det bare å sette i gang på et nytt. I dag har jeg sittet å rettet opp i alle stripene mine. Hvis det blir stille på jobben i kveld, begynner jeg å sy sammen.

vigdis

Anonym sa...

Håper virkerlig du klarer å berge sjalet!