torsdag 21. mai 2009

Noen ganger

er det alright, og noen ganger har ting en tendens til å ta helt av. Jeg snakker om teppet jeg holder på å sy. Det hele startet mandag, jeg fikk forandret vakt på jobben og sluttet halv to. Det gjorde at jeg hadde mye tid til overs før jeg skulle på lappeklubb klokka sju. Det er da jeg , av erfaring, burde dra på handbrekket og tenke over ting både tre og fire ganger før jeg setter i gang. Det gikk som det ofte gjør, jeg satte igang å kutte stoff til et teppe uten helt å tenke over hvor mange biter som krevdes. Det resulterte i at jeg tok litt av i kutteprosessen og har antakelig kuttet nok stoff til tre tepper! Her er teppet jeg begynt å sy på.....

Nå skal jeg ikke på jobb igjen før mandag og det skal bli spennende å se hvor mye jeg får sydd i helgen.

I går kveld hadde vi en lynvisitt av min svogers engelske kusine og hennes mor. Det er akkurat som om tunga hovner opp til dobbel størrelse når jeg skal snakke engelsk. Jeg vet hva jeg vil si men det er så vanskelig å få sagt det.

Jeg hadde planer om å ta med meg strikketøyet ut i solen når jeg var ferdig med dette innlegget, men nå regner det så det spruter i bakken. Det blir nok til at jeg stuper inn på syrommet i steden. Leggene får heller brunes i solarium ser det ut til!

Hilsen fra Kari Anne

3 kommentarer:

Mona sa...

Ja det er ikke lett å stoppe i tide. Snakker som sagt av erfaring. Det var ikke teppe jeg skulle lage, men noen løpere ble det av lappene. Har nok til en løper til liggene. Nydelig teppe Kari Anne. Stoffene du har er bare helt nydelige. Fikk vel sagt det noen ganger på mandag også tror jeg. Jeg syr mapper. Slike som Kirsten sydde på mandag.Håper på en lang og kreativ helg, men jeg må ikke glemme å bake kake på lørdag. Skal jo i konfirmasjon på søndag.

Kari Anne sa...

Husk å ta bilde av mappene da, jeg er så nyskjerrig på åssen dine blir! Hadde akkurat satt meg til symaskinen da regn og tordenværet kom over oss, så jeg laga mat i steden - åsså baker jeg ei kringle som så langt ikke har hevet seg en millimeter. Det skal bli spennende om jeg får noe ut av det :o)
Lykke til med konfirmasjonskaka!

¨fruTicosus¨ sa...

Blir koselig teppe, da. Veldig fine blokker du har bestemt deg for. Jaja, vi får vel se hvor mange tepper du ender opp med til slutt. Hmmm.
Har igjen bare lukkekant på brikkene jeg syr, men må gjøre ferdig noen hersens puter.
Hilsen ¨fruTicosus¨